Vernostný program, alebo odmeňovací systém pre verných zákazníkov je jednou z kľúčových vlastností moderných obchodných informačných systémov. V poslednej dekáde sme zaznamenali obrovský vzostup popularity vernostných systémov nielen v oblasti potravinárskeho a nepotravinárskeho sortimentu, ale aj v oblasti farmácie. NRSYS tento trend samozrejme sleduje a preto vám ponúkame široké portfólio vernostných systémov. Samozrejmosťou je, že náš vernostný systém dodržiava všetky nariadenia vyplývajúce s GDPR.

Prečo používať vernostný systém je dnes zrejme otázkou, na ktorú si každý obchodník odpovie. Nie vždy si však vieme odpovedať na otázku čo presne sa pod vernostným systémom skrýva a či je skutočne “ešte” efektívny. Občas mi obchodníci hovoria, že zákazník už na to asi ani nereaguje, veď už má vernostnú kartu takmer do každého obchodu. Naozaj si myslíte, že všetci ostatní to robia len preto, lebo to je zvykom? Aké inak budete mať informácie o Vašich zákazníkoch? A prečo sa veľké nadnárodné spoločnosti toľko venujú marketingu? Práve preto, že je ich “živou vodou”. Je to mimoriadne dôležitá súčasť stratégiu ako mať úspešnú firmu. A keďže drvivá väčšina z Vás podniká preto, aby vybudovali úspešnú, solventnú firmu je dôležité zvoliť správnu stratégiu a vernostný systém je rozhodne jedným z kľúčov k úspešnej firme. Čo všetko teda vernostný systém môže riešiť?

Vernostné systémy prešli vývojom a ponúkajú veľmi široké možnosti. V zásade môžeme hovoriť niekoľkých formách odmien pre lojálnych zákazníkov:

ZĽAVA Z AKTUÁLNYCH PLATNÝCH CIEN TOVARU

Zľava z cien tovaru rieši situáciu, v ktorej obchodník chce odmeniť lojálneho zákazníka tým spôsobom, že mu poskytne tovar za výhodnejšiu cenu ako je aktuálna predajná cena v predajni. Zákazník sa preukáže svojou vernostnou kartou, ktorá môže mať podobu platobnej karty s jedinečným kódom (čiarovým, QR kódom a pod), prípadne použije čipovú kartu, alebo v mobilnom telefóne uložený jedinečný kód zákazníka. Po verifikácií informačným systémom je zákazníkovi poskytnutá výhodnejšia cena tovaru. Obchodník získava informáciu o tom, ktorí zákazníci preferujú aký tovar. Ďalej je možné s týmito informáciami pracovať a riešiť veľmi cielený marketing.

BENEFITY

Benefity sú vyšším stupňom odmeňovania zákazníka - jedná sa o model, ktorý od zvyčajne vyžaduje splnenie istej podmienky na získanie zvýhodnenia. Veľmi často máva uplatnenie najmä pri akciách podporovaných priamo výrobcom. Napríklad pri zakúpení 3 ľubovoľných výrobkov od výrobcu XY získate štvrtý výrobok zdarma. Benefity sú veľmi rozsiahli systém a majú široký počet variácií.

NATURÁLNE RABATY

Naturálne rabaty sa u využívajú najmä vo vzťahu medzi maloobchodom a veľkoobchodom. Veľkoobchod zabezpečuje čo najvyššiu obrátku tovaru tým spôsobom, že motivuje maloobchodníka ku kúpe väčšieho množstva tovaru. Napríklad pri zakúpení celej palety dostane maloobchodník navyše jeden kartón daného tovaru zdarma. Maloobchodníka motivuje získanie tovaru zdarma, ktorý ďalej predá a tým dosahuje vyššiu maržu. Opäť existuje mnoho variácií nastavenia tohto systému.

POUKÁŽKY

Poukážky sú na Slovensku relatívne novou formou marketingu. Môže sa jednať o podporu predaja vo vlastnej predajni, ale aj spoluprácu viacerých predajní s rôznym zameraním tzv. cross selling. Napríklad ak si niekto kúpi ročný vstup do fitnes centra dostane poukážku na zľavu na nákup v športovej predajni. Recipročne ak si niekto kúpi tovar v športovej predajni v hodnote x € dostane denný vstup do fitnes centra zdarma. Takáto spolupráca medzi obchodníkmi je v zahraničí veľmi populárna a sme si istí, že sa bude rozmáhať aj na Slovensku.

Nezáväzná konzultácia

Máte otázky a chceli by ste sa nás niečo opýtať? Dohodnite si s nami nezáväzné osobné stretnutie.

Objednať konzultáciu

Kto sa bude o Vás starať

Povedali o nás

Naši zákazníci